Läs mer om

Executive People

Om oss

Executive People är ett av Sveriges största certifierade utbildningsföretag inom utbildningar riktade mot VD och styrelse. och vi utbildar årligen 100-tals VD/ledare och befattningshavare inom effektivt styrelsearbete och till rollen som VD. Vi erbjuder personer som arbetar i små och medelstora företag utbildningar inom ekonomi, VD-rollen, styrelsearbete, management samt ledarskap.

Executive People grundades 2005 av Bosse Brixeman.

Executive People är ett av Lloyd´s Register registrerat och certifierat utbildningsföretag.

Ägare

September 2020, mitt under pandemin med Covid-19, bytte Executive People ägare. Tidigare ägare och grundare Bosse Brixeman lämnade med varm hand över företaget till Gustaf och Charlotta Paulson.

Gustaf med en bakgrund inom både försäkrings- och fastighetsvärlden har gedigen kunskap inom VD- och styrelsearbete. Han är numera sälj- och utbildningsansvarig hos oss.

Charlotta kommer senast från bokförlag där hon arbetat som grafisk formgivare och är företagets VD. Med sin noggrannhet håller hon ordning och reda på företaget.

Tillsammmans blir de ett oslagbart team!

Möt våra erfarna

Utbildningsledare

Benny Barrö

Benny har mer än 30 års ledarerfarenhet som VD,  affärsområdeschef, marknadschef mm från både internationella företag som ABB, Telia, Ericson som medelstora/mindre företag. Han har etablerat nya verksamheter såväl som drivit förändringsarbete och ”turn arounds”. Benny har en mångårig och gedigen styrelseerfarenhet från både privata och offentliga bolag. Han har även drivit egna företag och varit engagerad inom Företagarna. Bl.a som ordförande för Företagarna Västerås. Han har även stor erfarenhet som coach/mentor till nystartade företag och har blivit utsedd som Årets mentor för Nyföretagarna Västmanland.

Stefan Sebö

Stefan har arbetat med förändringsarbete för människor i företag och organisationer i mer än 35 år. Han är en av Sveriges mest efterfrågade konsulter och utbildare inom affärsutveckling, försäljning, och konsten att skapa vinnande team.

Han har skrivit flera mycket uppskattade böcker bl.a “RESULTAT- Din guide till personlig framgång” som när den kom ut blev nominerad till årets ledarskapsbok. Nu aktuell med nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag. 7 faktorer för att lyckas”. Läs mer om Stefan på sebo.se.

Tony Wetter

Tony Wetter har 25 års erfarenhet från organisationsutveckling för små, medelstora och stora företag. Han har tränat tusentals individer och hundratals företag både nationellt och internationellt. Han coachar och stödjer ledningsgrupper, linje- och funktionschefer för att bidra till en ökad medvetenhet kring företagets tillväxt och tillväxtledarskap i organisationen. Han är Civilekonom, Magister i Organisationsförändring och har studerat vid Uppsala Universitet, Mälardalens Högskola och Pompeu Fabra i Barcelona. Tony är sedan många år certifierad handledare för ett antal utvecklingsverktyg bl a IDI-360, SPQ och LNQ och Kärnkvaliteter. Läs mer om Tony på auxentum.se.

Patrik Fallberg

Patrik Fallberg är advokat med särskild inriktning på att företräda arbetsgivare i arbetsrättsliga frågor. Företräder såväl svenska arbetsgivare inom privat och offentlig sektor såväl som utländska arbetsgivare som bedriver verksamhet i Sverige.

Patrik Fallberg biträder sina klienter med löpande och förebyggande rådgivning, vid förhandlingar och domstolstvister, skriver artiklar på området samt har en betydande utbildningsverksamhet. Läs mer om Patrik på fallberglaw.com.

Mats Wester

Mats Wester har över 30 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning i ledande befattningar på ledningsgruppsnivå från ett flertal olika branscher och företagskulturer. Han har verkat i positioner som marknadsdirektör, business area manager och VD i företag som McDonald’s, Spendrups, General Electric, Cederroth, TV-shop och Mattel Toys och byggt varumärken som Norrlands Guld, Mariestads, LOKA, Nutrilett, Salvekvick, HtH m.fl.

Bo Tonnquist

Bo Tonnquist är föreläsare, författare och konsult inom projektledning och agila metoder. Han har lång operativ erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling och marknadsföring. Han är aktiv som föreläsare på flera universitet, högskolor och utbildningsföretag. Bo var med och utvecklade certifiering av projektledare i Sverige och har varit medlem av IPMA:s svenska certifieringsstyrelse. Läs mer om Bo på Linkedin.

Johan Enér

Utöver att driva Collaborate Scandinavia  arbetar Johan som flygkapten på Skandinaviens största flygambulansoperatör. Där är han även ansvarig för CRM-utbildningar (Ledarskap och samarbete) internt både för piloter och  medicinsk personal. Johan utbildar även nya instruktörer inom CRM. Tidigt i sin flygkarriär fick Johan ett stort intresse för CRM och human factors. Han har utbildat flygbesättningar och markpersonal  inom Human Factors vid Skandinaviens största flygskola från 2008 till 2012. Förutom att arbeta med utbildningar inom flygbranschen har han undervisat på försvarsmakten och i grundskolan. Johan är en mycket erfaren utbildare/föreläsare och utbildar med tydlighet med många skratt. Läs mer om Johan på collaborate.se.

Krister Frost

Krister Frost är jurist och ekonom och har över 20 års erfarenhet från juridikundervisning på universitet och högskolor. Krister undervisar i beskattningsrätt, entreprenadjuridik och internationell affärsjuridik samt har över 20 års erfarenhet från styrelsearbete i aktiebolag, ekonomiska föreningar, bostadsrättsföreningar och ideella organisationer. Krister utnämndes till årets lärare år 2016 av mälekon på Mälardalens högskola (EST). Läs mer om Krister på jkf.se.

Patrik Wohlfeil

Försäljnings och ledarskapskonsult som i botten är marknadsförare och varumärkesstrateg, med lång erfarenhet inom reklambranschen som marknads, försäljningschef och med över 20 års erfarenhet som konsult / utbildare för både näringslivet och högskola. Patrik har lång erfarenhet inom kundservice, försäljning, ledarskap, förhandlingsteknik och marknadskommunikation och personlighetsprofilering. Aktiv som föreläsare vid flera högskolor och utbildningsföretag.

Adina Andersson

Adina är en organisations optimerare med en passion för människor. En lång erfarenhet inom konsulting inom en mängd olika branscher för att senare sitta både som affärsområdeschef inom den prehospitala vården som extern tech startup VD. Hon arbetar idag som en senior rådgivare och driver eget företag. Adina har en akademisk bakgrund inom organisation och ledarskap där hennes tre kompetens ben (HR, IT och Förändrings ledning) senare vuxit sig starkare.

Hos oss på Executive People föreläser hon om Arbetsmiljö med en sådan passion att de svåraste utmaningar känns plötsligt hanterbara. Adina delar med sig av verkliga livet, hennes erfarenheter och byter ut pekpinnar mot morötter inom detta normalt rätt utsagt tråkiga ämne inramat i svensk lagstiftning.

Med sprudlande energi kommer hon visa dig att arbetsmiljö är bland det roligaste men också nödvändigaste som finns i en verksamhet. Ett holistiskt perspektiv på arbetsmiljö kan hjälpa dig som företagare både med att hitta framtidens talanger och företagets hållbarhetsstrategi samtidigt som det stärker varumärket mot kunder och leverantörer liksom finns som en hjälp i det dagliga ledarskapet.

Trött på mail som fastnar?

Lämna ditt telefonnummer, vi diskuterar allt direkt!


Executive People

Du använder en gammal webbläsare

Gamla webbläsare har bara delvis stöd för ny teknik och ger inte webbplatsen en ärlig chans att leva upp till sin fulla potential. Du kan enkelt ladda ner en annan webbläsare som fungerar bättre. Här är ett axplock moderna webbläsare som fungerar bra!

Uppdatera min webbläsare

Jag vill fortsätta ändå