UTBILDNINGSLEDARE

Marlene Jegeborn

Marlene verkar inom verksamhetsrådgivning och affärsutveckling samt styrelserelaterade frågor utifrån sin bakgrund som ägare/VD med extern styrelse i mindre koncern och försäljningschef i ett globalt bolag.
Ledarerfarenheter inom generationsskifte som VD/ägare, turn-arounds, tillväxtresa som försäljningschef, ledningsgrupp svenskt bolag inom Nasdaq-listat global koncern.

Marlene är också certifierad ledarskapscoach och möjliggör accelerering av det egna ledarskapet hos verksamhetschefer fullt ut samt föreläser om hållbart ledarskap och företagskultur.

Bosse Brixeman

Företagets grundare och vd med lång erfarenhet av egna företag som entreprenör. Vd och styrelseerfarenhet från både egna och externa privata och publika företag.

Utbildning inom ekonomi, personal och marknadsföring. Brinner för företagandet och de olika processerna som företagare ställs inför.

Författare till boken “Att vara vd” som tar upp helheten med uppdraget som vd, med allt från försäljning till styrelsearbetet.

Agneta Olsson

Agneta har arbetat med kommunikation och ledarskap i både börsnoterade och ägarledda företag i över 20 år. Hennes fokus idag ligger i att förbereda, möjliggöra och aktivera ett ledarskifte i ägarledda företag.

Hon är en efterfrågad konsult och föreläsare inom ledarskap och personlig utveckling och driver idag företaget Chair Management AB samt har styrelseuppdrag.

Hon har skrivit bästsäljaren Extern VD – Så lyckas du och är aktuell med en ny utgåva av Extern VD – så lyckas du i vilken ägare och Vd:ar beskriver hur de gjorde för att lyckas.

Joakim Harping

Driver konsultföretaget Affärsakademien. Föreläsare, författare och konsult som brinner av nyfikenhet kring frågan om hur framgångsrika företag fortsätter att utvecklas med lönsamhet över tid. Följer intensivt forskningen kring lönsamhet vid Baker Foundation, Harvard Business School i Boston och forskningen kring modernt inköp vid EIPM i Geneve.
Vid sidan av den akademiska forskningen genomför Affärsakademien undersökningar hos såväl kunder som leverantörer och medarbetare i företrädesvis svenska företag. Erfarenheterna av den sammanlagda forskningen har resulterat i flera böcker om lojalitet, försäljning, inköp och ledarskap. Aktiv som föreläsare vid flera högskolor och utbildningsföretag.

 

Stefan Sebö 

Stefan har arbetat med förändringsarbete för människor i företag och organisationer i mer än 35 år. Han är en av Sveriges mest efterfrågade konsulter och utbildare inom affärsutveckling, försäljning, och konsten att skapa vinnande team.

Han har skrivit flera mycket uppskattade böcker 
bl.a “RESULTAT- Din guide till personlig framgång” som när den kom ut blev nominerad till årets ledarskapsbok. Nu aktuell med nya boken ”Konsten att skapa världens bästa företag. 7 faktorer för att lyckas”

 

Patrik Fallberg

Patrik Fallberg är advokat med särskild inriktning på att företräda arbetsgivare i arbetsrättsliga frågor. Företräder såväl svenska arbetsgivare inom privat och offentlig sektor såväl som utländska arbetsgivare som bedriver verksamhet i Sverige.

Patrik Fallberg biträder sina klienter med löpande och förebyggande rådgivning, vid förhandlingar och domstolstvister, skriver artiklar på området samt har en betydande utbildningsverksamhet.

Ulf Löwenhav

Ulf är civilekonom MBA och har stor teoretisk och praktisk erfarenhet som ekonomilärare, vd och styrelsemedlem och föreläsare och har skrivit ekonomiböcker och publicerat flera hundra artiklar inom olika aspekter av företagsekonomi.

För att göra ekonomi enkelt och lättillgängligt varvar Ulf teori med ett pedagogiskt engagemang med praktikfall.

Anna Eriksson

Fil kand beteendevetare och ICF Master Certified Coach. Har tjugofem års erfarenhet av personlig utveckling och transformation. Coachar VD, högre chefer och ledningsgrupper som vill öka sin medvetenhet och bli effektivare som ledare och team. 
Utbildar även i frågor kring social och organisatorisk arbetsmiljö. Certifierad för DiSC samt TDA – effektiva team. Engagerad i ICFs etiska råd. 

 

Olle Broberg

Egen företagare med inriktning på ledarskap och affärsutveckling. Arbetar som licensierad ledartränare och mentor för chefer och nyckelpersoner samt bistår företag med kvalificerad affärsplanering. Genomför kompetensutbildningar för VD och styrelsemedlemmar.
Har drivit eget företag i drygt 25 år med upp till 50 anställda. Är verksam inom privat och offentlig sektor och erfaren som projektledare, affärsområdeschef, VD, styrelseledamot och ordförande.
”Ledarskap är att nå sina mål genom andras resultat”

 

Helena Berggren

Helena är civilekonom och Jur. Kand. från Uppsala Universitet och har en mångårig och gedigen erfarenhet från att arbeta med ägarledda små- och medelstora företag såväl inom affärsutveckling som genom olika styrelseuppdrag, även som ordförande.

Helena har också erfarenhet från kvalificerat styrelsearbete i kommunala bolag och håller utbildningar och Workshop för både ägarledda och kommunala bolag.  

Tony Wetter

Tony Wetter arbetar med ledarutveckling och ledarstöd sedan 15 år. Civilekonom och Magisterexamen i organisationsförändring. Certifierad handledare för ett flertal verktyg och instrument som används för individuell- och grupputveckling, bl a IDI-beteendeinstrument, Kärnkvaliteter, TalentQ.

Tidigare arbetat som VD, försäljningschef och utbildningsansvarig. Idag verksam för Norén & Lindholm inom organisation- och ledarutveckling.  

Bo Tonnquist

Bo Tonnquist är föreläsare, författare och konsult med lång operativ erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling och marknadsföring. Som senior partner i Baseline Management AB hjälper han företag och organisationer att utveckla och implementera projektorienterade arbetssätt och agila metoder.

Han är aktiv som föreläsare på flera universitet, högskolor och utbildningsföretag.
Bo var med och utvecklade certifiering av projektledare i Sverige och har varit medlem av IPMA:s svenska certifieringsstyrelse.

 

Anders Råberger

Anders Råberger har jobbat som rekryteringskonsult i 14 år och är idag VD för Norén & Lindholm AB. Tidigare i sin karriär har Anders jobbat som Försäljningschef och andra chefstjänster.

Anders är certifierad i TalentQ, OPQ samt Assesios olika personlighets- och färdighetstestverktyg. Anders har också en högskoleexamen i ekonomi.

Yvonne Sjöberg

Yvonne driver företaget Odeas med inriktning på arbetsmiljö. Hon är en erfaren konsult som värnar om vikten av ett strategiskt arbetsmiljöarbete för att främja utveckling och optimera förutsättningar för hög produktivitet, kvalitet och lönsamhet.

Yvonne är väl förtrogen med den problematik och de utmaningar som verksamheter ”brottas” med. Hon har jobbat inom många branscher, privat näringsliv och offentliga verksamheter. Hon brinner även för att hjälpa arbetsgivare att skapa en arbetsplats dit personalen glatt visslande cyklar varje dag!

Mats Wester

Mats Wester har över 30 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning i ledande befattningar på ledningsgruppsnivå från ett flertal olika branscher och företagskulturer. Han har verkat i positioner som marknadsdirektör, business area manager och VD i företag som McDonald’s, Spendrups, General Electric, Cederroth, TV-shop och Mattel Toys och byggt varumärken som Norrlands Guld, Mariestads, LOKA, Nutrilett, Salvekvick, HtH m.fl.  

Civilekonom från Uppsala Universitet. Är idag verksam som Senior Brand and Innovation Advisor på KANTAR Sifo  

 

Krister Frost

Krister Frost är jurist och ekonom och har över 20 års erfarenhet från juridikundervisning på universitet och högskolor.

Krister undervisar i beskattningsrätt, entreprenadjuridik och internationell affärsjuridik samt har över 20 års erfarenhet från styrelsearbete i aktiebolag, ekonomiska föreningar, bostadsrättsföreningar och ideella organisationer.

Krister utnämndes till årets lärare år 2016 av mälekon på Mälardalens högskola (EST)

 

0

Start typing and press Enter to search