LEDNINGSGRUPPSKONFERENS

2 dagars – Ledningsgruppskonferens

”Om man inte utvecklar sin verksamhet, så har man påbörjat sin avveckling  

RESULTAT- Recept på framgång
Välkommen till en utbildning för företagets ledare som kommer att förändra och förbättra sättet att tänka och arbeta. Deltagarna kommer inse sin egen och företags potential och får dessutom tillgång till redskap som gör både människor och organisationer till vinnare.
Kursledare för utbildningen är Stefan Sebö som är en av Sveriges bästa och mest efterfrågade föreläsare inom området affärsutveckling, försäljning, service & kvalitet, medarbetarutveckling och konsten att utveckla vinnande team.
Han har skrivit fler böcker inom området och en av hans mest uppskattade böcker är ”RESULTAT – Din personliga guide till framgång”.
Nu är han aktuell med boken ” Konsten att skapa världens bästa företag”

Han har efter 35 års erfarenhet från de flesta branscher identifierat 7 framgångsfaktorer. Genom att jobba målmedvetet med dessa, kan alla verksamheter stärka sin attraktions- och konkurrenskraft. Ingen kommer undan! Idag måste alla företag och organisationer konstant jobba med sin utveckling. Det handlar om att vinna eller försvinna.

Utbildningen genomförs under två heldagar och skräddarsys och anpassas efter respektive företags förutsättningar.
Vi börjar med att analysera var ni är, vart ni vill vara och HUR ni ska ta er dit.
Utbildningen är ingen kurs där man sitter av och nickar igenkännande, tvärtom så kommer vi aktivt i workshopsformat arbeta konkret med just era utmaningar.
Under utbildningen arbetar vi fram en strategisk plan som ska sjösättas direkt efter dagarna. Utbildningen tillför inspiration, motivation, kunskap och konkreta arbetsmetoder så att deltagarna ska kunna utveckla sig själva, sina medarbetare och företaget till framgång.

Bli en diplomerad ledningsgrupp!
Genom att säkerställa ert arbete i ledningsgruppen kommer ni att snabbare & effektivare nå de mål som ni satt upp i företagsledningen.

UPPLÄGG

Så här ser den röda tråden ut, men kommer som sagt, utbildningen skräddarsys och anpassas efter respektive företags förutsättningar Syfte, vision, mål & strategi 

  • Syfte – allt börjar med varför
  • Vision – var är vi och var ska vi?
  • Lär dig sätta tydliga och meningsfulla mål
  • Strategi – hur ska vi jobba för att nå målen?

Företagskultur – kulturen börjar i ledarskapet

  • Framgångsrik implementering av värderingar
  • Värderingsarbete – starka värderingar skapar lönsamma företag
  • Vad är det för skillnad mellan strategi och kultur

 Ledaransvar – få framgångsnycklar du behöver

  • Vad är det för skillnad mellan att vara ledare och chef
  • Ett bra ledarskap skapar bra medarbetarskap
  • Få 10 råd för ett framgångsrikt ledarskap
  • Din ledarprofil – utvärdera dig själv
  • Så investerar du i dina medarbetare
  • Den stora utmaningen – så attraherar och rekryterar du rätt

    medarbetare Medarbetaransvar – vad kräver företaget av sina medarbetare?

  • Vilket eget ansvar kräver du av dina medarbetare
  • Teamwork och samarbete är nyckeln till framgång
  • 11 råd till medarbetaren – för en bättre arbetsmiljö
  • Varför är en del människor mer uppskattade än andra?

Motivation och arbetsmiljö – grundstenarna i företaget

  • Utan motivation kommer man inte att lyckas
  • Motivationsfaktorer – för ökad motivation och arbetsglädje
  • Bra arbetsmiljö är en grundfaktor för ett lyckat företag
  • Optimera företagets miljöaspekter.
  • Lär dig 9 steg för att minimera negativ stress
  • Så skapar du entusiasm och 100 % engagemang, varje dag

Förändring är bränslet som driver ledningsmotorn

  • Om man inte utvecklas är man på väg att avvecklas
  • Lär dig anpassa verksamheten till den digitala framfarten
  • Så får du individer och grupper att acceptera förändringar
  • En tydlig vision anger riktningen för förändringsarbetet

  Så skapar du en säljande kultur – alla är inte säljare, men alla säljer

  • Så coachar du dina medarbetare
  • Lär dig utveckla en mer säljande kultur
  • Vad är konsekvenserna av en dålig säljkultur?
  • Merförsäljning – sälj inte det kunden vill ha, sälj det kunden behöver
  • Ta hand om kunderna, annars gör någon annan det
  • Så förenklar och effektiviserar du kundservicen

 

Hela insatsen bygger genomförs i sin helhet mycket verklighetsnära och bygger på Stefan Sebö´s mer än 35 åriga erfarenhet från arbeten med hundratals företag och organisationer   Tider och plats Två dagar med möjlighet till en uppföljningsdag efter ca 2-3 månader. Datum efter överenskommelse.

Ekonomi

Det är en lite sliten mening, men här stämmer den faktiskt.

”Det här handlar inte om kostnader, det handlar om en investering”

Ledningsgruppen och de ledare som deltar kommer att bli betydligt bättre, mer kvalitets och serviceinriktade, förändrings och förbättringsbenägna och de kommer framförallt att prioritera det som skapar RESULTAT

 

Stefan Sebö

Har mer än 35 års erfarenhet från området han föreläser.

Stefan har arbetet med 100 000 tals människor och flera hundra företag. Bl.a.

Astra, MTG-media, Glitter, IKEA, Karolinska universitetssjukhuset, Sportlife, TV4, Ericsson, Telenor, Unicef, Väla köpcentrum, Försäkringskassan, Hifab, Forex, Volvo, Codan, Apoteket, Alcro, Posten, SCA, Grand Hotell, Bravida, VW- Group, SEB, Intersport, Flash, DN, Lantmännen, Sturebadet, Södertälje kommun, NCC, Almi, Åhlens, Företagarna. Kammarrätten, OK Q8, SAS, Securitas, Din Bil i Sverige, NVS, Danske bank m.fl.

 

Läs mer

Mer om Stefans bakgrund finner du HÄR 

xx

Fyll i nedan så återkommer vi snarast!
Gärna med förslag på datum!

Namn:*
E-Postadress:*
Ämne:
Medelande:
Skriv in säkerhetskod i nedan ruta

KUNDREFERENS:
Allt började med att jag fick boken ” Konsten att skapa världens bästa företag i julklapp.

Den blev liggande ett tag men när jag väl började läsa den blev jag oerhört inspirerad.

Det här var ju precis vad jag vill med vårt företag

Boken har inspirerat mig att göra en ordentlig satsning på att utbilda mina medarbetare i vad som är kärnan i ett väl fungerade företag. Efter att ha läst boken så beställde jag den till alla i ledningsgruppen. Därefter började vi med att sätta vår vision, mission och mål.

Till sommaren fick samtliga medarbetare boken för att de skulle förstå vart vi är på väg.

Att ta beslutet och att förankra att vi ska bli “Världens bästa företag” i vår bransch innebär förstås att vi höjer ribban. 

 Efter sommaren så hade vi en konferens som leddes av Stefan Sebö.

Här jobbade vi med att sätta vår värdegrund. Ett arbete som samtliga medarbetare var involverade i.

 Vi jobbade också med frågeställningen:

Vad kan vi chefer förvänta oss av medarbetarna, men också vad kan medarbetarna förvänta sig av sina chefer.

Stefan modererade hela konferensen riktigt bra och tillförde massor av energi och inspiration och bidrog till att det blev en kanon kick off.

 

Boken ”Konsten att skapa världens bästa företag. 7 faktorer för att lyckas”  

Är lättläst och innehållet är lätt att ta till sig. Jag kan verkligen rekommendera boken till er som vill utveckla ert företag och ta det till en högre nivå. 

 

Anders Millerhovf